Friday 10 June 2011

Better late than never....

                Buah Cempedak di luar pagar
                Ambil galah tolong jolokkan
                Saya mak budak baru belajar
                Kalau salah tolong tunjukkan

emm.....itulah kot pantun yang sesuai untuk saya. Orang lain dah lama
berinternet, berfb, berblog....hahaha, saya baru nak belajar-belajar.
Ketinggalan sungguh, tapi bak kata omputih; Better late than never !


Baru beberapa hari berblog saya sudah dapat rasakan betapa ia menuntut
pengorbanan masa juga. Maklumlah terpaksa mengejar masa antara kerja
dan rumahtangga. Sekalipun anak-anak semua sudah bersekolah dan cuma
tiga orang, tapi saya tetap sibuk juga. Dan antara syarat yang diberikan suami
saya ketika saya minta izin darinya utk berblog ialah berblog tidak mengganggu
tugas-tugas harian saya. Saya jawab, InsyaAllah, InsyaAllah, nanti pandai
pandailah saya cari masa.

Sebenarnya saya suka tulis sajak. Kira jiwangla ni ye ? Eh, takde lah tapi
adalah bakat sikit-sikit kurniaan Allah. Oklah, saya stop dulu, ada jugalah
sikit-sikit idea dalam kepala nak tulis tentang beberapa perkara tapi bak
kata bebudak zaman le ni, pelan-pelan kayuh.....bergantung juga kepada
kelapangan masa dan kesediaan jiwa raga, maklumlah nak jadi penulis
kenalah ada  moodnya juga....yer dok ?

Wassalam dari saya,

~ Tiraihati ~

2 comments:

Kakzakie Purvit said...

kayuhlah selagi mampu
dayunglah walau perlahan
pasti sampai jua nanti
namun destinasinya satu
berblog menambah kenalan
betapa banyak ilmu dapat digali

Tia said...

kakzie,
timekasih sudi dtg sini,
tulah harap2 berblog ni dapat menimba
ilmu dr org2 yg berilmu mcm kakzie ni...